ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ И ПРИВАТИЗАЦИЯ
Осъществява дейностите по установяване, придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество – актуване и деактуване, сделки по разпореждане и управление на общинските имоти, прилагане на реституционните закони, осъществява методическо ръководство и контрол по управлението и разпореждането с общинската собственост от кметствата и общинските звена.
Регистрация и разпореждане с общинската собственост:
1. Издирва, проучва и комплектова документите, доказващи собствеността на общината, след което съставя актове за общинска собственост, осъществява вписването и декларирането на имотите, води регистри на общинската собственост, извършва отписването на имотите от актовите книги;
2. Изготвя проекти за решения на ОбС, свързани с придобиването и разпореждането с общинска собственост и отчуждаване;
3. Подготвя и докладва преписките по придобиване, предоставяне за управление и разпореждане с имоти общинска собственост – продажба или учредяване на вещни права, делби, прекратяване на съсобственост, замени на имоти общинска собственост, концеси;
4. Подготвя и докладва преписките по отчуждаване на имоти и прилагане на ПУП по отношение на общински терени;
5. Подготвя провеждането на търгове и конкурси по продажба и учредяване на вещни права върху имоти общинска собственост и концесии;
6. Осъществява методическо ръководство по прилагането на ЗОС, ППЗОС, Наредбата по чл. 8 от ЗОС на кметовете на населените места;
7. Упражнява от името на кмета на общината общ надзор по управлението и разпореждането с общинска собственост;
8. Води регистър на общинската собственост, включена в капитала или предоставена на общински търговски дружества и предприятия;
9. Съхранява преписките на реституираните имоти;
10. Издава удостоверения по молби на физически и юридически лица;
11. Заверява молби, декларации по обстоятелствена проверка;
12. Води регистър на сключените сделки по управление и разпореждане с общинска собственост;
13. Подготвя ежемесечни справки за придобитите и продадени имоти.
Управление и приватизация на общинската собственост:
1. Подготвя провеждането на процедурите по отдаване под наем на нежилищните имоти общинска собственост;
2. Обработва и докладва преписките по отдаване под наем на нежилищни имоти общинска собственост;
3. Подготвя надлежните договори и допълнителните споразумения към тях;
4. Осъществява контрол по изпълнението на наемните договори, подготвя ежемесечни справки за нередовните наематели;
5. Извършва процедурите по прекратяване на наемните договори;
6. Изготвя,организира и изпълнява процедурата по принудително изземване на общински нежилищни имоти;
7. Следи за състоянието на общинските имоти и прави предложения за осигуряване на бюджетни средства за ремонт и поддръжка на същите;
8. Прави предложения за премахване на негодни за обитаване и застрашени от самосрутване общински имоти;
9. Подготвя преписките, организира и провежда процедури по разпореждане с движими вещи общинска собственост;
10. Подготвя годишен план за приватизация на общинска собственост и организира изпълнението му, подготвя предложения за решения на ОбС, свързани с приватизацията – подготвя тръжната и конкурсна документация, организира провеждането на търгове и конкурси за приватизация на общински обекти, подготвя приватизационните договори и упражнява текущ контрол по изпълнението им, за което изготвя доклади до кмета и комисията по следприватизационен контрол на ОбС;
11. Извършва дейността по настаняване в общинския жилищен фонд: подготвя годишните списъци на нуждаещите се от жилища граждани, подготвя настанителни заповеди, провежда процедурите по прекратяване на наемните правоотношения, упражнява контрол по стопанисване и поддържане на общинския жилищен фонд, извършва принудително изземване на общински жилища.